[O2] Tępe uderzenie podczas uruchamiania ciepłego silnika
Agamek12, kolo zaczyna męczyć. Milion linków, parę tematów i wybiera jak dama w salonie z odzieżą. strazakp, co Ty chcesz znaleźć salonowca nie ruszając się z domu?
[O2] Tępe uderzenie podczas uruchamiania ciepłego silnika
Witam.
Mam pewien kłopot , jakiś rok temu wymieniłem koło dwu masowe, i od tego czasu po jeździe normalnej gdy już silnik ma około 70-90 stopni gdy go zgaszę po jakiś 15-20 min odpalam czuję takie tępe uderzenie. Gdy silnik jest zimny tego uderzenia nie ma. A moje pytania brzmią:
Czy to może być przyczyną złego koła dwu masowego ?
Czy też jakaś inna usterka silnika lub sprzęgła ?
A czy mógł byś bardziej się rozwinąć co to mapa startowa bo jestem nie w temacie :P
chodzi o to, że tdi z czasem mają tendencje do długiego zapalania na rozgrzanym silniku, wtedy to modyfikuje się mapę startową i problem znika, ale to dotyczy długiego kręcenia przed odpaleniem, a akumulator był wymieniany ?
No właśnie samochód był kupiony w 2007r. I akumulator ma tyle samo lat. Ale zimą czy latem nie ma problemu żeby nie kręcił.
było opisanych kilka przypadków w O2, że po zapaleniu było słychać stuknięcie a przyczyną tego był słaby akumulator, no ale to tylko sugestie, skoro jesteś z gda to podjedz do krzynol'a : http://forum.octaviaclub.pl/profile....profile&u=3381
Skodziak2007, w O1 miałem podobne objawy, padło podejrzenie na zacinający się zawór regulacji kąta wtrysku i został on wymieniony na darmo. Po wymianie aku na nowy wszystkie objawy zniknęły. Podjedź do sklepu z aku i niech ci zmierzą wydajność twojego. 6 lat na aku przy dieslu gdzie potrzebny jest duża moc przy rozruchu to i tak długo. Obstawiam, że przy pierwszych zimowych przymrozkach i tak by powiedział pa pa.
[ Dodano: Sro 17 Lip, 13 11:20 ]
loru, ale na ciepłym?
ja w O1 właśnie na ciepłym miałem takie objawy, na zimnym paliła od strzału - dziwne co?
hodzi o to, że tdi z czasem mają tendencje do długiego zapalania na rozgrzanym silniku, wtedy to modyfikuje się mapę startową i problem znika, ale to dotyczy długiego kręcenia przed odpaleniem, a akumulator był wymieniany ?
Tak. mają tendęcję do dłuższego kręcenia na rozgrzanym silniku i odpowiedzialny jest za to tzw. tłokorozdzielacz w pompie wtryskowej, który z czasem, po prostu się zużywa - wyrabia.
Wtedy, albo wymieniamy pompę ( kosmos jeśli chodzi o koszty ), lub zmieniamy dawkę rozruchową, co pomaga na jakiś czas.
Ale na pewno nie ma to wpływu na jakieś uderzenia podczas odpalania auta.
_________________
zacznijmy od tego czy masz zrobiony program zwiekszający moc?
Jeśli tak to : podepnij sie pod komputer diagnostyczny i wykasuj błąd 09811,który odpowiada za zagotowywanie końcówki podawczej na elektromagnesie.
Jeśli nie to : sprawdz na rozruszniku styk masy i czy nie jest on obluzowany lub wychylony względem łap silnika.Wiem z własnego doswiadczenia ze czasami tak sie dzieje.Oby tak nie było,bo wtedy szarpanie nagminnie uszkadza łapy pod kolektorem ssąco podającym i masz takie koszta ze pozostanie Ci kupic starą chąde jako auto zastępcze.Elo
Skodziak2007, może to dziwnie zabrzmi dla ,,co poniektórych'' ale może spróbuj poprawić styk kabla masowego do silnika. On jest nad rozrusznikiem przykręcony śrubą 13 i na podłużnicy pod filtrem powietrza. U mnie też był podobny objaw i ten zabieg pomógł. A czytałem kilka tematów na ten temat i wielu pomagał zakup mocniejszego aku o większej pojemności,a co za tym idzie- problem może być z przewodnością kabla masowego.... 8)
Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
Komentarz